SeaDoo Spark Forum banner
81 - 100 of 102 Posts
Mijn as heeft nauwelijks een halve inch beweging en het komt alleen van speling in de spiebanen, maar ik heb het gecontroleerd toen het gloednieuw was. Die van mijn vrouw is uit 2014 en ik merkte dat die meer had, ik nam gewoon aan dat het slijtage was. Mijn as bij de motor is kaarsrecht. De spiebanen bij de impeller hebben een beetje een bolling. De motor staat misschien op rubberen steunen, maar ze zijn zo geplaatst dat de motor op zijn plaats draait, hij wiebelt niet heen en weer, daarom is de uitlijningsmal zo belangrijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
om een of andere reden kan ik hier geen foto's of video's uploaden... Ik heb het al eerder gedaan, maar drie computers later pakt hij ze nog steeds niet, waarschijnlijk doe ik iets verkeerd... hoe dan ook, asbeweging (op en neer, van links naar rechts) wanneer geïnstalleerd in het PTO-uiteinde met pomp verwijderd, ze hebben het allemaal, ze hebben allemaal hetzelfde kogeluiteinde waar ik het over heb om dezelfde reden, de motor beweegt, niet heen en weer maar op en neer, ja de uitlijningsmal is belangrijk om alles te centreren, maar de motor beweegt nog steeds enigszins, je as aan de motorkant is recht maar niet waar de spiebanen zitten, als je een rechte rand over de lengte van de spiebaan legt, raakt deze de rechte rand alleen in het midden, het voorste en achterste deel van de spiebaan op de as is gebogen weg van de rechte rand, het is niet alleen de mijne die zo is, ik heb er veel uit elkaar gehaald (vonken, GTX's, XP's, RX's, GTI's, enz., enz.), en ze zijn allemaal hetzelfde. Misschien is de jouwe recht omdat hij gestript is, maar ze zouden een curve of bolling moeten hebben in het spiebaangebied, zoals ik in mijn vorige post zei, de bolling aan het pompuiteinde is niet zo uitgesproken als aan de voorkant.

Hé jongens, ik denk dat ik misschien een vergelijkbaar probleem heb met mijn 2015 Sea-Doo Spark HO met minder dan 20 uur op de teller. Ik heb hem zes weken geleden gekocht met de verlengde garantieactie die ze aanboden, maar ze willen de impeller niet opnieuw aan de pompgroep bevestigen omdat ik de hele ski niet naar hen heb gebracht. De helling is 5 mijl van mijn huis/ski, dus het kost een paar honderd dollar om iemand te vinden die de kapotte ski naar de helling sleept, hem op een trailer laadt en hem vervolgens naar de werkplaats brengt. Ze willen niet betalen voor het slepen en ze willen geen service verlenen zonder de ski, dus ofwel ik betaal de sleepkosten of ik praat met een advocaat. Ik ben bereid om dat laatste te doen, vooral omdat het erop lijkt dat dit een veelvoorkomend probleem is dat ze eigenlijk al hadden moeten oplossen? Ik heb al een klacht ingediend bij de Better Business Bureau, een klacht op de bpr-website, bpr gebeld en met ongeveer vijf of zes andere mensen in servicecentra gesproken zonder een redelijk antwoord.

Ik kan zien dat ze de machine willen. Omdat ze geen manier hebben om te identificeren dat het onderdeel van uw machine komt. Als iemand een defect onderdeel had op een machine die niet meer onder garantie valt, zouden ze het onderdeel gewoon kunnen geven aan iemand die er een heeft met garantie om het binnen te brengen. Wat het slepen betreft, dat is een ander verhaal. Ik weet uit ervaring als automonteur dat onze garanties altijd slepen dekken, maar de botenwereld is een ander verhaal.

Dat is een goed punt, Cormacs. Ik had niet gedacht aan dat scenario van iemand met garantie die een onderdeel van iemand anders meebrengt. Het serienummer stond echter duidelijk op de pompgroep gestempeld, dus ze zouden dat vrij gemakkelijk in hun database moeten kunnen opzoeken om te bevestigen dat het van mij is, denk ik? Bedankt voor de reactie!

Dat is een goed punt, Cormacs. Ik had niet aan dat scenario gedacht van iemand met garantie die een onderdeel van iemand anders meebrengt. Het serienummer stond echter duidelijk op de pompassemblage gestempeld, dus ze zouden dat vrij gemakkelijk in hun database moeten kunnen opzoeken om te bevestigen dat het van mij is, denk ik? Bedankt voor de reactie!
Ik heb nog nooit een voertuigserienummer op iets anders gezien dan de romp van een seadoo, misschien heb je een onderdeelnummer gezien en er zullen productiecodes/data op de pomp etc. staan, maar ze zullen aan de hand van die nummers niet kunnen vertellen van welke machine hij afkomstig is, de garantie begint bij de deur, je bent verantwoordelijk om hem naar de werkplaats te brengen, verspil je geld niet aan advocaten...

Hé jongens, ik denk dat ik misschien een vergelijkbaar probleem heb met mijn 2015 Sea-Doo Spark HO met minder dan 20 uur op de teller. Ik heb hem zes weken geleden gekocht met de verlengde garantieactie die ze aanboden, maar ze zullen de impeller niet opnieuw aan de pompassemblage bevestigen omdat ik de hele ski niet naar hen heb gebracht. De trailerhelling is 5 mijl van mijn huis/ski, dus het kost een paar honderd dollar om iemand te vinden die de kapotte ski naar de trailerhelling sleept, hem op een trailer laadt en hem vervolgens naar de werkplaats brengt. Ze willen niet betalen voor het slepen en ze willen geen service verlenen zonder de ski, dus ofwel ik betaal de sleepkosten of ik praat met een advocaat. Ik ben bereid om dat laatste te doen, vooral omdat het klinkt alsof dit een veelvoorkomend probleem is dat ze nu echt zouden moeten hebben opgelost? Ik heb al een klacht ingediend bij de Better Business Bureau, een klacht op de bpr-website, bpr gebeld en met ongeveer vijf of zes andere mensen in servicecentra gesproken zonder een redelijk antwoord.
Zoek gewoon een vriend met een andere ski, laat hem je slepen of betaal de sleepkosten. Het inschakelen van een advocaat zal alleen maar problemen opleveren in de toekomst als je verdere garantieproblemen hebt.

2017 Model beide aandrijfassen defect na minder dan 4 uur

Ik heb een 2up en een 3up sea doo spark. Ik heb ze gisteren meegenomen naar het meer met ongeveer 3,4 uur totaal op ze. Mijn 3 up verloor stuwkracht tijdens het proberen te gaan en de motor zou alleen maar toeren maken. Beide ski's terug op de trailer gezet en mee naar huis genomen. De waterleiding aangesloten, de 3 up ski gestart en er schoten stukjes plastic uit de jet. Ik heb een groot gat en de aandrijfas propellers zijn beschadigd. Als je gas geeft, is er veel gejank en asdraaiend geluid.

Had dezelfde problemen met het uploaden van een foto vanaf de computer, werkt niet, heb geprobeerd een bericht naar de beheerder te sturen om het op te lossen, geen antwoord, dus ik denk dat er niemand is.

Maar uploaden vanaf de telefoon werkt, stel je voor

Mensen, ik heb een Sea Doo Spark uit 2015 gekocht op een veiling van een verzekering en heb hem net ontvangen. In de veilingbeschrijving stond dat de schade door een aanrijding was ontstaan, maar ik kon geen grote schade zien. Alleen krassen en kleine deukjes, dus ik zei tegen mezelf dat dit mogelijk een fout was en dat het een inbeslagname was, omdat je ze af en toe ziet.

Hoe dan ook, de jetski kwam aan. Hij heeft 156 uur gedraaid. Het is een Spark 3UP 900 HO. Ik zette hem aan en het motorcontrolelampje ging branden met de melding "hoge uitlaattemperatuur" met een zacht piepgeluid. Ik nam contact op met Broward Motorsports hier in FL en ze zeiden dat dit mogelijk kwam doordat ik hem zonder aangesloten waterslang in het water had gestart. Ik voelde me opgelucht.

Ik ging er vrijdag voor het eerst mee het water op om hem te testen. Ik startte hem en hij bewoog geen centimeter. Hij draaide prima, maar ging nergens heen en toen kwam de hoge uitlaattemperatuur weer omhoog en piepte weer. Toen realiseerde ik me dat ik de lul was.

Gisteren heb ik het bovendek eraf gehaald en de weerstand op de uitlaattemperatuursensor gecontroleerd en die gaf ongeveer 1900 aan en ik geloof dat het ongeveer 2200 moet zijn, dus ik ga ervan uit dat ik de sensor moet vervangen. Nu door naar het tweede probleem, ik haalde de pomp eraf om de slijtring te controleren en die was in orde, maar toen ik hem eruit trok, kwam de as er meteen mee uit. Het bleek dat het spie-einde van de as dat in de motor gaat, glad was afgesleten. Dus stel je voor dat de spieën aan dat uiteinde ongeveer 1 inch lang zijn, 50% ervan was volledig weggevreten en de andere helft was in orde. De rubberen hoes (beschermhoes) was ook kapot. Ik wou dat ik een foto kon plaatsen, maar ik heb geen idee hoe dat moet.
Dus ik moet de as vervangen en hopelijk is het alleen de uitlaatsensor. Ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar ik ga het zelf proberen vanwege de belachelijke prijzen van de dealer. Kan iemand me helpen met wat ik moet doen als ik de nieuwe as ontvang? Doe ik gewoon de nieuwe beschermhoes erop, vet ik hem in en steek ik hem erin?

Het verhaal van de gestripte as gaat verder

Hoi mensen, ik wilde even delen dat zelfs mijn 2018 trixx 3UP net de aandrijfas heeft gestript bij 28 uur. Ik heb hem naar de dealer gebracht en hij is binnen een week gerepareerd (wat fijn was). Mij werd verteld dat ze de "bijgewerkte onderdelen" hebben gebruikt en dat hij is gerepareerd volgens het servicebulletin. Dat betekent dat ze de motor opnieuw hebben uitgelijnd en ervoor hebben gezorgd dat er niet te veel vet in zat. Ik ben twee keer met de ski weg geweest en bij de tweede keer was ik aan het cruisen en de ski deed niet meer dan 40 mph vol gas en ik kon mijn maat niet bijhouden die ook op een Spark zat. Hij stopte om te wachten en toen we allebei weer wilden vertrekken, was het gevreesde geluid van de gestripte as terug bij slechts 35 uur!

Hier werd het interessant. Als dit je is overkomen, weet je dat de ski nog steeds beweegt bij stationair toerental en alleen slipt als je gas geeft. Mijn maat heeft een touw aan zijn ski gehangen, toen het losse uiteinde van het touw door mijn voorste oogje gehaald en toen hield ik het uiteinde van het touw vast. Hij trok me net snel genoeg om de ski te laten planeren en toen stuurde ik opzij en liet het touw los en gaf wat gas (praktisch een jetski starten lmao) en de ski reed alsof er niets aan de hand was. In principe kon de as het koppel bij het starten niet aan, maar eenmaal aan het cruisen was het prima. Hoe dan ook, ik reed toen 5 mijl terug naar de boothelling met 40 mph en omzeilde mogelijk een paar zones zonder golven. Ik breng de ski vandaag weer terug naar de dealer. Ik ben blij dat ik de uitgebreide garantie heb gekocht. Ik breng het ding zo nodig elke maand 4 jaar terug. Ik ben alleen niet zo enthousiast over bijna twee keer gestrand raken in de oceaan.

Hoi mensen, ik wilde even delen dat zelfs mijn 2018 trixx 3UP de aandrijfas heeft gestript na 28 uur. Ik heb hem naar de dealer gebracht en hem binnen een week laten repareren (wat fijn was). Mij werd verteld dat ze de "bijgewerkte onderdelen" hebben gebruikt en dat hij is gerepareerd volgens het servicebulletin. Dat betekent dat ze de motor opnieuw hebben uitgelijnd en ervoor hebben gezorgd dat er niet te veel vet in zat. Ik ben twee keer met de ski weg geweest en bij de tweede keer reed ik rustig aan en de ski deed niet meer dan 40 mph vol gas en ik kon mijn maat niet bijhouden die ook op een spark zat. Hij stopte om te wachten en toen we allebei weer wilden vertrekken, was het gevreesde geluid van de gestripte as er weer, na slechts 35 uur!

Hier werd het interessant. Als dit je is overkomen, weet je dat de ski nog steeds beweegt bij stationair toerental en alleen slipt als je gas geeft. Mijn maat heeft een touw aan zijn ski gehangen en toen het losse uiteinde van het touw door mijn voorste oogje gehaald en toen hield ik het uiteinde van het touw vast. Hij trok me net snel genoeg om de ski te laten planeren en toen stuurde ik opzij en liet het touw los en gaf gas (praktisch een jetski starten lmao) en de ski reed alsof er niets aan de hand was. In principe kon de as het koppel niet aan om vanuit stilstand te starten, maar eenmaal op kruissnelheid was het prima. Hoe dan ook, ik reed toen 5 mijl terug naar de boothelling met 40 mph en omzeilde mogelijk een paar no-wake zones. Ik breng de ski vandaag terug naar de dealer. Ik ben blij dat ik de uitgebreide garantie heb gekocht. Ik zal het ding zo nodig elke maand 4 jaar terugbrengen. Ik ben gewoon niet zo enthousiast over het feit dat ik bijna twee keer op zee gestrand ben.
Dealers lijken echt te worstelen met dit probleem. Het moet wel zo zijn dat ze de motor niet goed uitlijnen en waarschijnlijk geen moeite doen met de aanhaalmomenten.

Ik weet hoe je je voelt, ben net voor de tweede keer in 5 uur gestrand na 2 dealerbezoeken. Geweldig om de uitgebreide garantie te hebben, maar het is waardeloos om om de paar weken op het water te zitten!

Zijn er how-to video's voor het vervangen van de hoes en het smeren van de aftakas? De handleiding zegt dat dit om de twee jaar moet gebeuren, maar geeft geen instructies in het servicegedeelte.

heeft iemand een 2017 krukas geprobeerd met de verwisselbare koppeling in de oudere sparks
Niet geprobeerd, maar ik ben er naar aan het kijken en geloof dat het heel goed mogelijk is. En je zou gek zijn om de krukas te vervangen door een andere defecte krukas, die waarschijnlijk binnen de volgende 100 uur kapot gaat. Ik praat ook met ingenieurs over het bewerken van de bestaande krukas om de nieuwere, verwijderbare PTO te kunnen gebruiken. Dit zal een stuk goedkoper zijn dan het vervangen van de krukas (die seadoo op dit moment gratis aan oudere spark-bezitters zou moeten geven!!). Het zal nog steeds een volledige motorstrip en revisie vereisen, wat klote is. Dit soort reparaties zouden niet moeten voorkomen bij zulke relatief jonge machines.

Hetzelfde probleem met mijn 2018 gti90, die dezelfde motor en aandrijflijn heeft als de Spark. 42 draaiuren en de spiebanen zijn gestript van de uitgaande aszijde van de motor en deels beschadigd aan de aandrijfaszijde. Tijd gereserveerd voor de werkplaats voor volgende week, garantie zou nog steeds geldig moeten zijn aangezien covid-19 90 dagen verlenging heeft gegeven... iets goeds van die zaak. Spiebanen aan de motorkant zijn veel kleiner in diameter dan aan de waaierkant, ik zou zeggen te klein. Mijn verhaal met deze ski zal eindigen als de reparatie is voltooid. Hierbij een paar foto's van mijn beschadigde onderdelen.
10014
10015

Net een gebruikte 15 Vanilla 2up 90pk gekocht met het convenience pckg (IBR.step, opbergbak) OEM-hoes en een ietwat versleten 2-ski-trailer. De unit heeft 25 uur en is in goede staat, afgezien van een paar kleine vlekken, zoals een paar kleine roze plekken op de stoel. Helaas heb ik de slijtring binnen een paar minuten na het lanceren opgeblazen. Een klein steentje opgezogen in een paar meter water. Het is niet mijn eerste rodeo, dus het ligt helemaal aan mij. Maar al deze problemen met de aandrijfas bij deze exemplaren zijn zeer zorgwekkend, vooral bij de oudere. Ik overweeg serieus om hem te verkopen voordat hij me om de oren vliegt.
10030

81 - 100 of 102 Posts