Ik wil dit bericht beginnen om met andere eigenaren en potentiële kopers het grote probleem te delen dat ik en anderen hebben gehad met gloednieuwe SeaDoo Sparks en de acties van BRP om dit aan te pakken. Ik verwelkom alle opmerkingen, vooral van BRP die dit aanpakt. Ik ben niet de enige, zoek op forums en google het zelf.
Dus hier is wat er gebeurde:
We kochten in mei 2014 een 2-persoons 90 PK van een dealer aan een enorm meer in NH. We kregen hem op 10 juni 2014 op het water. Op 28 juni 2014, met 13 uur op de Spark, verloor hij zijn stuwkracht terwijl hij 30 mph reed en de motor sloeg gewoon op hol. Hij liep stationair prima, maar bij elke gashendel maakte hij alleen een hoog piepend geluid (geluid van de as die draait), en geen voortstuwing. Dus ik bracht hem de volgende maandag, 30 juli 2014, naar de dealer.
De dealer belt later die dag en zegt: De spiebaan waar de aandrijfas en de waaieras samenkomen, is versplinterd. Om hem te vervangen, moeten ze de motor en de helft van de Spark demonteren, een heleboel nieuwe onderdelen bestellen en tonnen arbeid voor $ 8.000! - Holy Crap!!! - Maar het valt onder de garantie, alleen heeft BRP ons (de dealer) nog niet gemachtigd om met de reparatie te beginnen en als ze dat wel doen, moeten we wachten op onderdelen.
De dealer raadde me aan contact op te nemen met de klantenservice van BRP om te klagen en het proces te versnellen.
Dus we belden die dag de klantenservice van BRP – Antwoord: Het spijt ons voor het ongemak, maar helaas. - Verzocht om met de supervisor te spreken – Oké, iemand belt u morgen terug – Niemand belde terug van BRP.
1 juli 2014:
Dealer belde – Sorry, BRP heeft nog steeds geen reparatie goedgekeurd.
Belde BRP opnieuw - Het spijt ons voor het ongemak, we zullen proberen u snel weer op het water te krijgen en hier is een claimnummer voor u. - Verzocht om opnieuw met de supervisor te spreken – Oké, iemand belt u morgen terug.
2 juli - 7 juli 2014
Belde BRP dagelijks nadat er geen telefoontjes waren teruggekomen. Zelfde verhaal.
7 juli 2014:
Dealer belt – BRP heeft de reparatie mondeling goedgekeurd, maar ze hebben minimaal 5-10 werkdagen nodig om een nieuw onderdeel te ontwikkelen en een goedkopere methode voor reparatie te bepalen. De dealer vertelde me dat zijn dealer tot nu toe 30 sparks had verkocht, waarvan er al 2 zijn teruggekomen voor dit probleem (een paar weken na het korte vaarseizoen van NH).
Belde BRP – Het spijt ons voor het ongemak, uw claim is geëscaleerd naar de Senior Customer Service Rep en zij zullen morgen contact met u opnemen.
E-mail naar Steve, de “After-Sales Social Media & Tech Support Team Lead bij BRP” op het GreenHulk-forum, waarin ik mijn situatie uitlegde en om hulp vroeg. Hij antwoordde: Het spijt ons voor het ongemak, ik zal uw claim onderzoeken en kijken of ik kan helpen deze op te lossen.
8 juli 2014:
Belde BRP – Vrouw sprak met de klantenservice, vroeg opnieuw om te spreken met iemand die vragen kon beantwoorden. BRP verklaarde dat uw claim is geëscaleerd naar de “Third Tier” Senior Customer Service Rep en zij zullen morgen contact met u opnemen.
9 juli 2014
Steve van BRP belde, ik heb uw claim bekeken en deze is geëscaleerd naar de Senior Customer Service Rep en zij zullen binnenkort contact met u opnemen. - Bedankt Steve, dat heb ik al een paar keer gehoord
Dealer belde – We wachten nog steeds op BRP!
Nu wachten....
Dus hier ben ik, die mijn verhaal deelt. Ik zal een update geven als het zich ontvouwt. (Natuurlijk ontvouwt het zich midden in het vaarseizoen)
Ik heb online onderzoek gedaan en dit gebeurt met anderen, met sommigen heb ik gechat en ze maken precies dezelfde dingen mee met BRP. Ik probeer SeaDoo niet zwart te maken, ik begrijp dat er problemen kunnen optreden, maar ik geloof dat een bedrijf achter wat het bouwt en aan ons verkoopt, moet staan.
Dus hier is wat er gebeurde:
We kochten in mei 2014 een 2-persoons 90 PK van een dealer aan een enorm meer in NH. We kregen hem op 10 juni 2014 op het water. Op 28 juni 2014, met 13 uur op de Spark, verloor hij zijn stuwkracht terwijl hij 30 mph reed en de motor sloeg gewoon op hol. Hij liep stationair prima, maar bij elke gashendel maakte hij alleen een hoog piepend geluid (geluid van de as die draait), en geen voortstuwing. Dus ik bracht hem de volgende maandag, 30 juli 2014, naar de dealer.
De dealer belt later die dag en zegt: De spiebaan waar de aandrijfas en de waaieras samenkomen, is versplinterd. Om hem te vervangen, moeten ze de motor en de helft van de Spark demonteren, een heleboel nieuwe onderdelen bestellen en tonnen arbeid voor $ 8.000! - Holy Crap!!! - Maar het valt onder de garantie, alleen heeft BRP ons (de dealer) nog niet gemachtigd om met de reparatie te beginnen en als ze dat wel doen, moeten we wachten op onderdelen.
De dealer raadde me aan contact op te nemen met de klantenservice van BRP om te klagen en het proces te versnellen.
Dus we belden die dag de klantenservice van BRP – Antwoord: Het spijt ons voor het ongemak, maar helaas. - Verzocht om met de supervisor te spreken – Oké, iemand belt u morgen terug – Niemand belde terug van BRP.
1 juli 2014:
Dealer belde – Sorry, BRP heeft nog steeds geen reparatie goedgekeurd.
Belde BRP opnieuw - Het spijt ons voor het ongemak, we zullen proberen u snel weer op het water te krijgen en hier is een claimnummer voor u. - Verzocht om opnieuw met de supervisor te spreken – Oké, iemand belt u morgen terug.
2 juli - 7 juli 2014
Belde BRP dagelijks nadat er geen telefoontjes waren teruggekomen. Zelfde verhaal.
7 juli 2014:
Dealer belt – BRP heeft de reparatie mondeling goedgekeurd, maar ze hebben minimaal 5-10 werkdagen nodig om een nieuw onderdeel te ontwikkelen en een goedkopere methode voor reparatie te bepalen. De dealer vertelde me dat zijn dealer tot nu toe 30 sparks had verkocht, waarvan er al 2 zijn teruggekomen voor dit probleem (een paar weken na het korte vaarseizoen van NH).
Belde BRP – Het spijt ons voor het ongemak, uw claim is geëscaleerd naar de Senior Customer Service Rep en zij zullen morgen contact met u opnemen.
E-mail naar Steve, de “After-Sales Social Media & Tech Support Team Lead bij BRP” op het GreenHulk-forum, waarin ik mijn situatie uitlegde en om hulp vroeg. Hij antwoordde: Het spijt ons voor het ongemak, ik zal uw claim onderzoeken en kijken of ik kan helpen deze op te lossen.
8 juli 2014:
Belde BRP – Vrouw sprak met de klantenservice, vroeg opnieuw om te spreken met iemand die vragen kon beantwoorden. BRP verklaarde dat uw claim is geëscaleerd naar de “Third Tier” Senior Customer Service Rep en zij zullen morgen contact met u opnemen.
9 juli 2014
Steve van BRP belde, ik heb uw claim bekeken en deze is geëscaleerd naar de Senior Customer Service Rep en zij zullen binnenkort contact met u opnemen. - Bedankt Steve, dat heb ik al een paar keer gehoord
Dealer belde – We wachten nog steeds op BRP!
Nu wachten....
Dus hier ben ik, die mijn verhaal deelt. Ik zal een update geven als het zich ontvouwt. (Natuurlijk ontvouwt het zich midden in het vaarseizoen)
Ik heb online onderzoek gedaan en dit gebeurt met anderen, met sommigen heb ik gechat en ze maken precies dezelfde dingen mee met BRP. Ik probeer SeaDoo niet zwart te maken, ik begrijp dat er problemen kunnen optreden, maar ik geloof dat een bedrijf achter wat het bouwt en aan ons verkoopt, moet staan.