SeaDoo Spark Forum banner

Zupełnie nowy, cieknie płyn chłodniczy!

1 reading
34K views 8 replies 7 participants last post by  DaManJack  
#1 ·
Mój 2017 3up przecieka płyn chłodniczy. Zbiornik jest pusty po każdej jeździe. Zakrętkę zbiornika bardzo trudno założyć i wydaje się, że słabo uszczelnia. Może wycieka z korka pod ciśnieniem? Ponadto, jeśli kiedykolwiek będę musiał być holowany, czy można holować Sparka do tyłu, aby uniknąć zaciskania przewodu wodnego?
Dzięki!
 
#2 ·
Nie sprawdzałem swojego, ale czy przypadkiem go nie przepełniasz? Zazwyczaj zbiornik przelewowy napełnia się tylko częściowo, aby płyn mógł się rozszerzać pod wpływem ciepła i nie wylewał się. Co do holowania, nie jestem pewien, musiałem holować mojego przyjaciela około 1/2 mili, kiedy zabrakło mu benzyny i zrobiliśmy to na biegu jałowym 3-4 mph, aby uniknąć dostania się wody do silnika, wszystko dobrze wyszło, tylko wolno szło.
 
#3 · (Edited)
Mam 2017 i u mnie dzieje się to samo. Kiedy go dostałem, uzupełniłem płyn chłodniczy i korek był dziecinnie prosty do zdjęcia i założenia. Po mojej pierwszej wymianie oleju z zdjętym pokładem (20 godzin) zdjąłem korek i jego ponowne założenie było piekłem. Od tego czasu cieknie mi płyn chłodniczy. Myślałem, że to może uszczelka pompy wody lub chłodnica oleju, jak u innych osób, które miały z tym problemy, ale dzisiaj potwierdziłem, że wycieka z przelewu. Włożyłem pasek ręcznika papierowego do rury przelewowej i po około 20 minutach sprawdziłem wąż, a ręcznik papierowy był nasączony płynem chłodniczym. Nie jest przepełniony, uważam, że to z powodu złego uszczelnienia między zbiornikiem a korkiem. Bardziej zauważalne podczas robienia tail standów, ale nawet podczas lekkiej zabawy trochę tracę. Zdjąłem pokrywę podczas jazdy, żeby sprawdzić i upewnić się, że za bardzo się nie rozszerza. Myślę, że coś się wypaczyło, albo korek, albo zbiornik i nie uszczelnia prawidłowo.
 
#5 ·
-Aktualizacja- Postanowiłem wypróbować nową pokrywę zbiornika płynu chłodzącego, aby sprawdzić, czy to naprawi moją nieszczelność. Mój dealer powiedział, że nigdy nie słyszał o wyciekach pochodzących ze zbiornika. Kupiłem nową pokrywę (około 20 dolarów kanadyjskich) i wkręciła się znacznie łatwiej. Pojechałem na przejażdżkę i jeździłem ciężko przez cały dzień, wheelie przez wiele dni. Okresowo sprawdzałem zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego i gromadziło się w nim trochę ciśnienia, podczas gdy wcześniej płyn chłodzący nie rozszerzał się do zbiornika. Zwykle traciłem około 1/2 cala płynu chłodzącego po jeździe, a po ostygnięciu silnika wciąż byłem na linii napełniania. Wydaje się, że nowa pokrywa rozwiązała mój problem, więc zobaczę, jak długo ta pokrywa wytrzyma.
 
#8 ·
-Aktualizacja- Zdecydowałem się wypróbować nową pokrywę zbiornika płynu chłodzącego, aby sprawdzić, czy to naprawi moją nieszczelność. Mój dealer powiedział, że nigdy nie słyszał o wyciekach pochodzących ze zbiornika. Kupiłem nową pokrywę (około 20 dolarów kanadyjskich) i wkręciła się znacznie łatwiej. Pojechałem na przejażdżkę i jeździłem ciężko przez cały dzień, wheelie przez wiele dni. Okresowo sprawdzałem zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego i gromadziło się w nim trochę ciśnienia, podczas gdy wcześniej płyn chłodzący nie rozszerzał się do zbiornika. Zazwyczaj traciłem około 1/2" płynu chłodzącego po jeździe, a po ostygnięciu silnika wciąż byłem na linii napełniania. Wydaje się, że nowa pokrywa rozwiązała mój problem, więc zobaczę, jak długo ta pokrywa wytrzyma.
 
#6 ·
Cześć wszystkim,

Właśnie się zarejestrowałem, żeby móc komentować ten wątek - chociaż nie jest to oficjalne wezwanie do serwisu przez BRP, nasz lokalny dealer tutaj w Ottawie, w Kanadzie, jest świadomy tego problemu i wymienia zbiorniki płynu chłodzącego w ramach gwarancji. Po zdjęciu korka butelka zmienia swój kształt z idealnego okręgu na lekko owalny, co powoduje, że korek nie utrzymuje już ciśnienia.

Mamy flotę wypożyczalni Sparks i zarówno modele z 2016, jak i 2017 roku mają ten problem. Wszystkie nasze butelki zostały wymienione w ramach gwarancji, a przedstawiciel BRP dla naszego regionu jest świadomy problemu.

Problem nadal występuje nawet z nowymi butelkami. Sztuczka polega na tym, żeby nigdy nie otwierać korka!! BRP musi przeprojektować butelkę i wezwać je wszystkie do serwisu.